Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-08, 15:38   #6
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.315
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som padler kajakk?

Jeg har havkajakk og min læringskurve var som følger

a) Kjøpte kajakk
b) Oppdaget at jeg ikke hadde takgrind til bilen, så jeg padlet hjem fra butikken
c) Padlet masse på egenhånd. (Teknikk og sikkerhet? Huh?)
d) Etter å ha brukt opp flaksen og vært redd livet et par ganger i Lofoten: Sikkerhetskurs

Jeg vil absolutt anbefale å ta sikkerhetskurset litt tidligere i forløpet enn hva jeg gjorde, og det er ikke dumt å lære seg litt grunnleggende teknikk også.

Padling er imidlertid en aktivitet som egner seg både til gruppe- og egenaktivitet. Jeg har alltid vært en ensom ulv når jeg padler, noe som har med frihetsfølelsen å gjøre. Å legge utpå akkurat når en vil, padle hvor en vil, stoppe når en vil, være i ett med vannet, lukte, føle og smake havet - da har jeg det så godt som jeg kan ha det. At det er fysisk fostring i tillegg er et pluss, men for meg er den den mentale biten som er greia. Skjønt, å surfe på bølgene og så gå ned mellom dem og bare se hav på alle sider, det er litt kick det også.

Jeg har dessverre padlet svært lite etter at jeg ble gravid og fikk barn, noe som har med logistikk og barn å gjøre. Men jeg selger ikke. Heller få turer, vite at jeg har muligheten og benytte den når jeg kan.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat