Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-08, 12:50   #91
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Tirsdag:
Kylling i karri: (Denne var veldig god, og gikk raskt å lage)

4 kyllingfileter
2 t-skjeer karri (evt. mer/mindre, etter smak og karritype)
1 løk
2 purre
200 g sjampinjong
150 g spinat
2 dl melk
1 t-skje maizena
naturellyoghurt
(salt og pepper)

Fres ca 2 t-skjeer karri i tørr panne, pass på at det ikke svir seg. Ha i litt smør/olje, en løk, to purre og sjampinjonger, alt hakket i biter.
Ha så i litt vann og fire kyllingfileter i biter. Kok en stund, ha i spinat, 2 dl melk med 1 t-skje maizena, og til slutt evt. litt naturellyoghurt.

Serveres sammen med fullkornspasta penne.

Onsdag:
Sesamkylling (denne var også god, men av en eller annen grunn brukte jeg fryktelig lang tid på å lage den):

4 kyllinglår (jeg brukte kyllingfileter)
1 eggehvite
sesamfrø

Pisk en eggehvite og vend kyllingfiletene i, vend dem så i sesamfrø og stek dem på panne, 3-4 minutter på hver side. Legg dem så i ildfast form og stek i ovnen, 190 grader i 20 minutter.

Jeg serverte med hjemmelaget potetmos (kok poteter i biter, når ferdig: bland sammen med litt olje eller smør, finhakket persille, salt og pepper.)

Salat ved siden av (crispy, ruccola, paprika, agurk, tomat), lime og korianderdressing.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat