Sv: Påbud om kastrering av huskatten
Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.
Seriøst Bina? Du mener at det ville fungert bedre med et forbud mot at katter gikk fritt? Sorry, men 
Syns ellers at man bør kastrere huskatten sin, men ønsker ikke å underskrive for et totalforbud. Er ellers enig med Bina iat det ville vært vanskelig å gjennomføre.
Ikke helt seriøst. Men jeg prøver bare å si at i TEORIEN kan man også innføre forbud mot at katter går fritt (det har jo mer eller mindre lyktes med hunder). Men i praksis?? Neppe. Samme gjelder påbud om kastrering. Jeg tror det vil føre til at mange unnlater å registrere kattene sine, for kastrering koster penger, og mange syns sikkert det er koselig om katten kan få et kull eller to etter hvert, selv om det ikke er en rasekatt. Jeg kan ikke se for meg hvordan man skulle gjøre det i praksis heller - hvem skulle man søke til for å få lov å drive avl? Og hvem skulle håndheve kastreringspåbudet? Hvilke kriterier skal gjelde for om jeg skal få lov til å få kull på min katt? Og så videre. Rett og slett et meningsløst opprop, mener jeg. (Jeg har ikke katt, altså, det var et eksempel).
Derimot burde de heller ha jobbet for registrering av katter, og oppfordret til kastrering.
|