Sv: Har du en venn, gå ofte dit ...
Jeg er i Teo/Veronal-gjengen stort sett. Samtidig er jeg utrolig flink til å ta ting på sparket. Kan ta imot spontant besøk og avtale ting på få timers varsel. Jeg har jobbet med å bli laidback på at huset skal være strøkent, at vi må ha noe å servere og at det blir en og annen sen kveld dagen før jobb. Da er det lettere og hyggeligere å ta imot venner. Barnløse venner vel og merke. Det blir til at vi stort sett møtes hos oss siden vi må ha barnevakt for å dra til dem. De med barn er det uansett vanskelig å avtale med, så de reiser vi på ferier og helgeturer med i stedet.
Men jeg har opplevd som HI at kontakt med venner har vært totalt enveis og at vårt initiativ har blitt mottatt med stor entusiasme uten at det vi har opplevd noe initiativ tilbake. Det blir til at man kutter ut sånne forhold. Jeg har også kuttet ut alle venner som jeg ikke har noe til felles med lenger. Gamle skolevenninner som er helt på en annen planet enn meg og sånt. De syns nok at jeg er treg som aldri vil være med på noe.
|