Sv: Hva finner jeg i Charlottenberg?
De har Semper barnemat på Thon-senteret utenfor Charlottenberg. Det tilsvarer norsk Småfolk, gjør det ikke? Det er godt utvalg i smaker, og de er økologiske. Hvis du kjøper hele brett med glass, er det betydelig billigere enn i Norge - mener jeg å huske.
Matbutikken på senteret (husker ikke navnet) har også en del godt utvalg på kjøttvarer. Som Azi sier er det billigere på Euroshopen. Min erfaring er imidlertid at kjøttet der er "dårligere". Altså, de billige kyllingfiletene er fyllt med så mye vann at de har fiskekonistens (faller fra hverandre) når du steker dem. Dermed er det verdt å kjøpe den litt dyrere typen med mindre vann - det er uansett billigere enn i Norge (de har denne typen på Euroshopen også, altså, men det er den billige de skilter med - for å lokke til seg gnukke nordmenn. ) Også nötfars og fläskfars finnes i billigere varianter på Euroshopp - men igjen er det av typen som er spedd ut med vann. Så jeg ville holdt meg til senteret, eventuelt den butikken som ligger i handlegata i sentrum av Charlottenberg. Jeg har ikke vært der siden senteret ble bygget og har hørt at det har blitt helt øde i sentrum, så det er jo selvsagt mulig at denne butikken har blitt litt stusselig siden den gang.
|