Prosjekt gutterom
Mandag begynner mitt store prosjekt for ferien min :
Gutta våre deler et stort, men upraktisk rom. De sover i kjempeflott køyeseng som dessverre er både for høy og for bed for rommet, den tar all veggplass. Det er mengder av rot der, gamle leker, alt for mye klær og dårlig med skikkelig oppbevaring. Dessuten krangler de voldsomt og trenger absolutt mer privatliv, særlig eldstemann.
Det er malt i skrekkelig marineblå farge etter forrige huseier, har kun ett vindu og har skråtak.
Rommet skal tømmes først og fremst. For absolutt alt.
* Alt av leker må ut :
- sorteres
- gis bort
- settes på loftet
* Rive gammelt skap
* demontere og gi bort seng
* Alt av klær sorters og settes på loftet
* Vaskes ned gulv,tak og vegger
* Male tak og vegger
* Snekre senger under skråtaket, pappa hjelper meg
* Romdeler mellom sengene
* Nytt klesskap til eldstemann må monteres
* Fordele bokhyller og bøker
* sy gardiner og sengetepper
* montere nye nattlamper og taklampe
*Innrede hver del slik gutta vil ha det
Gruer og gleder meg ! Jeg har to uker ferie fra i morgen kl 15.30 og gutta flytter i kjellerstua i morgen kveld. Klør i fingrene etter å komme igang. Gutta gleder seg også veldig.
Oppdatering 11.8
Nå er jeg igang !
Har brukt 6 timer der oppe i dag. Ryddet til den store gullmedaljen. Tok noen bilder underveis. Skulle tatt før jeg begynte, men orket ikke...

Kjære vene så mye skit de hadde ! Tre søppelsekker er fyllt. En stor kasse med leker skal gis bort. To kasser playmobil og en stor kasse tog skal på loftet.
Mengder med alt for smått utkledningstøy, ufattelige små dingser av alle slag osv. osv.
Nå er senga klar for demontering på onsdag, hentes torsdag. I morgen skal jeg skru ned det svære klesskapet og tømme det. Hvor ialle dager skal jeg gjøre av innholdet ?
Har hentet et lass med kasser i dag, så det får ligge der så lenge.
I kveld :

Gutta har fått madrassene ned på gulvet der hvor sengene kommer til å være, så får de testet ut litt. Stor stas.

Kan tro jeg gleder meg som en unge til å få bort den blåfargen ?
Veggene blir latte, panelen blir caffe latte og listene egghvite. Taket helhvitt.
Oppdaterer her med bilder fortløpende. Holder meg selv litt i ørene sånn. 
Sist redigert av Susse : 12-08-08 kl 00:06.
Årsak: Flyttet alt opp i trådstarten
|