Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Det overrasker meg ikke at du ikke er enig, Jessica. Du har skrevet et par ting nå og da som kan indikere at du ikke har tillit til ungene dine. Å spionere på mine egne barn ville aldri falle meg inn, det er en en garanti for å ødelegge et hvert ok tillitsforhold mellom foreldre og barn. Å lese dagbok eller private brev er like ille som å lese mail eller msn-samtaler. Det er ufint og snokete. Å vite hva msn er, å vite AT de er på facebook, nettby eller lignende er jo noe annet. Som Liven sier; det er en ting å ha oversikt, noe annet er å snoke og i utg.pkt ikke ha tillit. man må være litt smart rundt nettbruk, man kan ha PC'en i stua eller på kjøkkenet, ha en åpen dialog om hva de gjør på nett, gjøre det lett for dem å fortelle om hvem de kommuniserer med og hva de snakker om, men respektere at de faktisk er en slags menensker selv om de er unge, og har krav på privatliv.
Den der kunne du spare deg Mim. Jeg har flotte oppegående barn og jeg stoler på dem. Så om du har oppfattet meg som en mor som ikke stoler på mine barn så tar du helt feil. Samtidig mener jeg at vi kan ikke kaste barna ut i vannet før vi har lært dem å svømme...... Derfor må vi følge litt med på hvor de er på nettet og hva de legger ut om seg selv. Det har ikke noe direkte med mistillit, men at man innser at de lett glemmer det vi har snakket om.
|