Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-08, 20:56   #11
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man få skrive på forum?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, det er jeg uenig med deg i. Jeg har vært på flere forum og mitt inntrykk er at det er slik overalt. Når noen er oppskjørtet (eller emosjonelle som kanskje er et mer korrekt uttrykk. ) så er det som regel noen som tar det bokstavelig. Unntaket er "gamle travere" for de kjenner man jo så da vet man jo at dette var tull, sarkasme, et frustrasjonsinnlegg etc.

Jeg synes slike ting er veldig interessant, og lurer på om det er den skriftelige formen som gjør at man leser innleggende "i en annen ånd" enn de er skrevet?

Jeg har også vært innom en del ulike forum de siste årene og kjenner ikke igjen det du sier her... helt til jeg begynner å tenke mer over det. Jeg lurer på om det er samme fenomen jeg ser, men at det virker som et annet fordi FP'ere har et større ordforråd? Mulig at jeg lar meg lure av det. Fellestrekket er muligens at leseren forstår ting ut fra sin egen preferanse og reagerer, og poster innlegg, som blir farget av sine egne emosjoner og erfaringer. Når dette blir sagt med ord som utdyper synspunktene i stedet for å kalle den andre blånn, dom osv får jeg en følelse av at det er mer personlig og stikker dypere. Den som skriver treffer ofte blink noe som kan gjøre at andre innleggere igjen blir emosjonelle i sine innlegg og dermed er karusellen igang.

Kanskje jeg er lettlurt (ikke umulig det) og derfor tror at det er spesielt her i forhold til andre forum?