Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?
Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.
Nå har det gått nesten en måned, og han er like ram på å tisse og bæsje under sofaen fremdeles. Til tross for at det står en egen dokasse under der. 
Tisser og bæsjer han på samme plass? Ulempen ved at kattunger har startet med å tisse utenfor kattedoet er at de tisser på nytt på samme plassen på grunn av lukta. Dere kan variere med hva dere vasker med etter ham. Dere kan også strø ting som han ikke liker der han har tisset og bæsjet. Appelsinskall og pepper er det jeg har brukt. Sett kassen akkurat der han har tisset og bæsjet, ikke ved siden av. Jeg har inntrykk av at noen katter har innebygget GPS. Jeg har trent opp de kattene jeg har hatt ved å putte de opp i kassen med en gang de har tisset eller bæsjet.
Den første katten min lærte vi opp til å tisse på avispapir. Det var en utekatt, men han var så liten da vi fikk han. Dette var en vane han aldri la av seg. Fant han en eske med papir så tisset og bæsjet han der. Husker jeg berget tegneseriesamlingen til søsteren min, jeg bare svosjet han opp i det jeg skjønte hva han skulle gjøre. Dessverre var han kommet litt langt i prosessen så jeg endte opp med å peke en tissende katt rett på gjesten til søsteren min. (Bra det ikke var min gjest!!)