Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Samtidig mener jeg at vi kan ikke kaste barna ut i vannet før vi har lært dem å svømme...... Derfor må vi følge litt med på hvor de er på nettet og hva de legger ut om seg selv. Det har ikke noe direkte med mistillit, men at man innser at de lett glemmer det vi har snakket om.
Jeg syns det er stor avstand fra det du skisserer her og til snoking.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Kanskje vi skal definere hva "snoking" er før du og Mim retter beskyldninger mot meg 
Når jeg "snoker" er det på facebook, nettby og på hjemmesiden deres. Jeg sjekker ikke loggene på msn. Jeg gjorde det litt i starten, men så at det ikke var nødvendig. Det vet ikke de noe om at jeg har gjort. Alle sidene jeg "snoker" på er offentlige.
Å sjekke logger uten å si i fra syns jeg er snoking, rett og slett. Jeg ville aldri gjort det. Nå er det noen år til dette blir aktuelt for oss, men jeg planlegger å ha en åpen dialog rundt dette, ha PCen stående i stua, og om det skulle oppstå situasjoner hvor det var naturlig å sjekke logger, ville jeg gjort det i felleskap med barnet. Han ville også få vite på forhånd at det var mulig, det er ikke noe jeg ville kommet med i etterkant.
Jeg syns det er viktig at barn får ha sine private soner, og at de har et avklart forhold til hvor grensene for denne sonen går. Selvølgelig vil jeg titte på barnets offentlige sider, om det er på nettby, FB o.l. Men jeg vil også være helt åpen om det.
I Thulas tilfelle ville jeg absolutt gitt den aktuelle moren en liten vekker.