Sv: Hvordan er du som forelder?
Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.
Åh, da så! Jeg trodde et øyeblikk at det var en kjempeslem måte å straffe barnet på. *pusterlettetut*
Ja, det er vel bedre å bruke en slik på barna:

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.
I(...)det hender at de hører mamma og pappa krangle, (...)
det er da ikke nødvendigvis galt, så lenge de hører at dere blir venner igjen også. Noe av det mest negative min sjels elskede har fra sin barndom. Foreldrene hans skulle liksom ikke krangle så noen hørte det. Stemningen blir IKKE bra når to går og mumler mellom sammenbitte tenner og later som alt er greit, når alt tydeligvis IKKE er greit. Å ta ting mye senere er ikke alltid så smart. I tillegg har han slitt med å lære hvordan man tar en konflikt, hvordan man går gjennom og kommer ut av en konflikt. Man lærer jo ingenting om en konfliktprosess når man skal late som om alt er greit.
Jeg synes det er viktig å lære Storesøs å håndtere uenighet, konflikter, krangler og alle de dramaer som oppstår i jenteflokken på en grei måte. jeg måtte lære en del av dette selv, dessverre, fordi min mor er en sånn som alltid har foretrukket å henge med gutter, for hun synes jenterelasjoner er så vanskelige og slitsomme, og rådet meg og søsteren min til det samme. Men vi ville jo helst leke med jenter og rådene om å "bare la være å være sammen med dem" når det er 6 jenter i klassen og det er en konflikt, er ikke veldig gode. Faren min har gitt mye bedre råd der.