Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-08, 11:47   #29
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG sender sikring av barn i bil ett skritt tilbake

Aminta, det du viser til er ikke bakgrunnsdokumentasjon for at bakovervendte barneseter er sikrest. Det er heller ingen her som bestrider at det er slik. Jeg tror de aller fleste, spesielt her på FP har fått med seg det. Denne informasjonen har man kommet frem til bl.a. ved å studere dødsulykker der barn er involvert. Man har konkludert med at noen av disse barna kunne overlevd ulykkene om de hadde vært sikret i bakovervendte seter. Noen av barna døde også som følge av feil sikring i bakovervendte seter, derfor poengteres det også at sikring, uavhengig av hvilke type, må utføres korrekt. Det er nettopp det som er hovedpoenget i VG-artikkelen.

Det de to forskerne i artikkelen er sitert på er at de sier at de ikke har dokumentasjon på at barn over 2,5 år ikke er sikret godt nok hvis beltene er brukt riktig. Enten er de feilsitert eller så vil jeg rett og slett tro at det de mener er at de ikke har harde (kalde) fakta som viser at flere barn over 2,5 år som er festet i fremovervendte seter dør eller blir alvorlig skadet enn de som er festet i bakovervendte seter.

Jeg kan også være enig i at det burde vært nevnt at det anbefales å sikre barn i bakovervendte seter til de er 4 år. Derimot synes jeg også at det er bra at korrekt bruk poengteres, uavhengig av om barnet sitter forover, bakover eller i beltestol eller pute.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat