Sv: Hvordan er du som forelder?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Men jeg skal nok ikke følge min far som mente at jeg skulle kunne skifte tennplugger, og som på en båttur tok ut tennpluggene fra motoren på båten og satte seg i baugen og sa at dersom jeg ikke greide å sette i nye så kom vi oss ikke hjem. Det var sent på kvelden og jeg var 8 år. 
Det høres kjent ut! Jeg måtte i samme alderen ro båten i land, klatre på taket med branntau rundt magen (fire etasjer!)osv. Husker og et par ganger hvor jeg måtte knyte slipsknuter rundt alle bordbeina i stua før jeg fikk lørdagsgodt...
Ellers mye bra og ærlig her! Jeg satser og på en blanding av venn og autoritær foreldre. Som venn mener jeg å kjase med ungene, holde meg opdatert med deres venner og interesser og ta meg tid til langdryg hverdagsfilosofi med 5-åringen. Men det skal ikke være tvil om hvem som er voksen. Kan leke med Lego og lage rockegitar i papp, men når det er uenigheter er det de voksne som bestemmer. Det tror jeg gir en trygghet i det lange løp selv om det kan frustrere i øyeblikket. Satser og på at jeg skal holde mine løfter. Det går som regel greit når man venner seg til å være forsiktig med hva man lover. Prøver å være kosekvent, men det går ikke alltid...
Vil og gjerne være en tålmodig mamma, men akkurat den sliter jeg og litt med...*jobbermedsaken*
|