Sv: Dere som bor i Oslo - hjelp meg litt
Jeg synes det er veldig greit å ha med barn på Hard Rock Café (krysset Karl Johans gate og Universitetsgaten). Der er det mat de fleste barn digger, og de kan bråke så mye de vil. Det er tv-skjermer rundt overalt i lokalet, hvor de viser musikkvideoer. De minste får også gassballong, som i hvert fall får min sønn til å sitte stille ved bordet i mer enn 3 minutter.
Hva med å gå på skøyter utenfor Stortinget (Jøss, nå klarer jeg ikke huske hva parken heter. Hjelp!) Der spiller de høy musikk over en høyttaler, og mange barn suser rundt på skøyter sammen med foreldrene sine. Det er jo ikke langt å gå ned dit fra Frogner. Vil du ikke gå kan dere ta trikken. (T-banen blir litt bakvendt, for da må dere gå opp til Majorstuen. Det er ikke særlig mye kortere enn å gå ned til sentrum.)
Jeg støtter også Teknisk Museum. Glimrende sted for både små og store.
Et eldorado for kjøpelystne barn er Riktige Leker i Klingenberggata (blir ikke det riktig?). Der er det mye kult. (Det ligger nedenfor Saga kino, mot Aker Brygge.)
Frognerparken er sinnsykt bra. Den nye lekeborgen er nok en innertier for femåringen i hvert fall.
Av disse forslagene er det kun Teknisk Museum som betinger kollektivtransport. De andre alternativene er innenfor rimelig gåavstand.
|