Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)
Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.
Slik jeg ser det er det to måter å gjøre det på; noen sikrer barna i bilen uansett, mens andre ser ann dagsformen på ungene, avstanden som kjøres, fartsgrenen og veiforholdene generelt.
*he* *he* Nei, det er ikke slik jeg ser det. Som jeg har sagt tidligere så er det en gang at bilen har vært i bevegelse uten at barna har vært sikret. Jeg var også en gang fristet til å rygge to meter (i vår egen oppkjørsel) uten å sikre ungene, men da fikk jeg slik kjeft av storesøster at jeg skrinla det. Jeg anså det rett og slett som fåfengt å prøve å forklare henne - femåringen - at det er ikke nødvendig å sikre seg når man kjører 2 meter på egen innkjørsel (ikke bilvei) og hvorfor hun må sikre seg på motorveien i 80 sonen.
Vel, det var en digresjon at jeg ikke orket å prøve å formidle dette til en femåring.
Det jeg prøver å si er at det finnes en mellomting mellom å sikre ungene bestandig og uansett og det å gi seg fullstendig f***