Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-08, 18:32   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel ikke det at det "reflekterer på deg" som er poenget her. Det går mer på hvilke ferdigheter vi mener ungene bør ha før de flytter hjemmefra/blir voksne, og så eventuelt i hvilken grad vi ser det som vår oppgave å lære dem det. (Mye av det de trenger antar jeg jo at de lærer andre steder eller "av seg selv", men det vil jo likevel være greit å følge med på at de faktisk får det med seg.)

Jeg står ved mitt svar jeg, fordi jeg tror det handler mye om at vi føler vi er gode foreldre om barna gjør eller kan ditt eller datt. Jeg har ikke noen liste over ting jeg mener barnet mitt MÅ kunne. Selvsagt ønsker jeg hun skal ha en del ferdigheter og fungere relativt normalt. Jeg er opptatt av å gi henne muligheter til å få grunnferdigheter på mange måter allerede, men hvilke idretter hun velger seg anser jeg som hennes valg og ikke noe jeg er opptatt av at hun skal kunne.

Jeg ønsker jo selvfølgelig at hun skal lese, skrive og regne, kunne bruke de verktøy som jeg anser som dagligdagse og selvfølgelige. Men jeg har ingen liste med ting jeg må lære henne. Den veien blir til mens vi går tenker jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat