Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-08, 19:09   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For meg handler det om to forskjellige ting når en snakker om å være "trygg og glad" og ha en ferdighet som handler om prestasjoner. Jeg er "glad i deg" dersom du mestrer a eller, liker b synes jeg ikke om.

Jeg skjønte ikke den siste setningen her. Mener du at vi som snakker om at det finnes praktiske ferdigheter barna bør lære seg kommer til å slutte å være glad i barna våre dersom de ikke tilegner seg dem?

For meg er det opplagt at det er visse ting det er en fordel å kunne for å fungere greit og trives og være trygg som voksen - vite hvordan man får i seg mat, greie å få hverdagen til å gå rundt uten å rote til økonomien sin, unngå å ødelegge klærne sine i vaskemaskinen - og jeg synes barna våre bør få hjelp til å lære disse tingene for å ha (enda) bedre sjanse til å bli trygge og glade og selvstendige voksne. Det har ingenting å gjøre med at jeg blir mer glad i sønnen min dersom han kan lage omelett, det har derimot alt å gjøre med at jeg tror han kommer til å trives bedre dersom han er i stand til å lage seg mat selv. Mye den samme grunnen som grunnen til at jeg vil at han skal være trygg og glad: at han skal ha best mulig grunnlag for å trives og bli en "ordentlig" person.