Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Jeg syns det er forskjell på hva ungene virkelig må kunne, og på hva jeg har lyst at de skal kunne.
Jeg forventer at de ved 18-årsalder er såpass oppegående at de kan greie det praktiske ved et hybelliv selv. Jeg forventer også at de kan kontakte offentlige kontorer for den hjelp/service de måtte trenge, og at de er trygg nok på seg selv til å søke hjelp når det er noe de ikke mestrer.
Selvsagt er det mangre praktiske ferdgiheter de bør kunne også, men jeg syns dette oppsumerer en god del.
I tillegg så ønsker jeg gjerne at de spiller et instrument. Jeg skjønner at de kan ha et utmerket liv uten, men jeg tror mange finner glede og nytte i å kunne mestre et instrument. Og da tenker jeg ikke på nivå for å slå gjennom på noe vis, men for å kunne bruke hjemme og eventuelt i jobbsammenheng om de har en jobb der det passer. Generelle ski- og turkunnskaper og -ferdigheter er også greit å ha med seg.