Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-08, 12:25   #52
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Norsk hest tatt i doping - OL (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Du verden, Elias - det ante jeg ikke. Man lærer stadig nye ting om sine medforumister.
Hestekar, altså!

Men nei, jeg kan heller ikke få det til å rime at Tony Andre kan ha gjort dette bevisst.

Jeg er ikke sprangrytter akkurat, men vi har noen hester, ja. Ikke Holsteinere her på gården, men Camiro er en utrolig flott hest. Så stilig og elegant.

Tony Andre er en av flere unge i ryttermiljøet i Vestfold og ellers på Østlandet, som har vært med å øke interessen for hestesport.
Mange unge har fått en sunn interesse på grunn av det han har bidratt med. Det at unge jenter (og gutter) blir interessert i hest holder dem i alle fall borte fra mer tvilsomme miljøer.
Det er dypt urettferdig at denne karen skal bli utsatt for så mye drittslenging som vi ser i bl.a. kommentarforumet i Dagbladet. Hvis det skulel vise seg at noen i teamet har brukt en salve av noe slag så er jeg overbevist om at ingen har gjort dette for at hesten skulle gjøre det bedre.
Alle som har hest vet at pleie av hesten sånn generelt består i at den av og til blir smurt inn, både på hovene og ellers. Det er ingenting ekstraordinært ved det. Men i en konkurranse skal man selvfølgelig ikke bruke midler som påvirker ytelsen eller ulovlige stoffer.
Tony Andre eller de andre er ikke så dumme at de sjonglerer med slikt. Derfor er det ganske sikkert ikek bevisst. Og definitivt ikke hvis det gjelder chili-pepper-stoffet. Det har samme virkning som å slå hesten på leggen. Det er dyreplageri. Og med deres store omtanke for hester er det helt utelukkende at det er gjort. Sånt gjør ikke gutta på landslaget.

Dette gjør stort inntrykk på meg. Jeg var på Oslo Horse Show i fjor, da laget til OL ble presentert, til stor jubel fra et fullsatt Spektrum. En sensasjon. Folk fra regjeringen var der også for å hylle de fire. Ingen hadde våget å håpe på noe i nærheten av medalje. Og så skjer det: Det er helt sensasjonelt !! Tenk at et land som Tyskland, som har 800 000 sprangryttere, blir forbigått av lille Norge.
Og så skjer dette fæle at medaljen kan bli tatt fra dem. Hva skjer da med ryktet til en av de fremste forbildene, Tony Andre Hansen, og ryttermiljøet generelt?
Fortjener den sunne og gode idretten som hestesport er en slik skittkasting?
Jeg syns ikke det.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat