Sv: Politisk korrekt FP?
Alle har sine kjepphester, og jeg har mine. Noe har jeg tatt med meg fra langt tilbake, mens andre har jeg plukket opp på div fora (mye her inne).
Jeg kan ikke se hva som er galt i å ville sine barn og miljøet det beste.
Ting jeg har lært her inne (og andre steder):
- At det finnes maisposer i store str som man kan ha søppelet i (selv om jeg hamstrer mine i Rogaland siden Oslo ikke har matavfall).
- At jeg ikke er hysterisk som fortsatt har 3 åringen min bakovervendt i bil.
- At det finnes mye mat man kan lage fra bunnen av som går raskt (selv om det fortsatt kan bli Toro og annen ferdigmat i ny og ne).
- At det finnes gode alternativer på miljøfronten (feks Vaskenøtter).
- At det finnes andre måter å bære på enn Babybjorn, som er bedre både for foreldre og barn.
- At jeg ikke er hysterisk da jeg valgte å vente med snop til datteren min til hun var tre.
- At jeg ikke er en dårlig mor selv om jeg begynte å jobbe igjen da lillesøster var 7 mnd.
- At det går an å få økologisk frukt og grønt levert på døra i Oslo.
- At det finnes et hav av produkter der ute som jeg ikke hadde visst om uten FP.
- At jeg aldri vil bli en perfekt forelder, men at jeg kan ta til meg tips og vink til det beste for meg selv og barnet, som igjen kan gjøre meg til en bedre forelder enn i utgangspunktet.
Odd Molly klær har vi ikke, men Nestle har jeg boikottet siden jeg var 12 og er lei av å måtte forsvare dette til stadighet.
At andre velger annerledes er deres sak. FP ville aldri blitt det samme om alle var like og tenkte likt (da hadde jeg aldri lært noe heller ).