Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-08, 07:08   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er meningen med livet?

Som Arne Næss Sr en gang har uttalt, så er det kanskje ikke selve eksistensen vår (mennesker) som er meningen med livet, men det er det du gjør livet til.

For min del, så er det barna mine, og barn generelt, som gjør livet verdt å leve. Barn er så ekte og utilsuddet av samfunnets krav og normer. De blurter ut med akkurat det de føler for, akkurat når det passer dem, og jeg rett og slett elsker det. Jeg føler sterkt at barn er selve meningen med livet.

Dessuten er jeg tilhenger av å være litt "gæærn". Jeg tror det styrker livskvaliteten betraktelig. Med "gæærn", så tenker jeg i hvovedsak på å tørre å gjøre ting som folk generelt er veldig skeptiske til (selvfølgelig ikke opplagt farlige ting).

Helt innerst inne er jeg smertelig redd for at vår eksistens ikke betyr noe annet enn at vi fødes, fører slekten videre, og så dør. Jeg tror ikke menneskets eksistens er viktigere enn andre dyrearter, eller har mer mening og verd, for den saks skyld. Men vi kunne faktisk ha vært det om vi forvaltet jordas ressurser på helt riktig måte. Kanskje å lære det til fulle kan være menneskerasens eksistensielle mening, og at kollektivt sett, så er det det som (gjennom hundretussener av år) er vårt mål?

Hvem vet?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat