Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Vi kan leke at vi har det. 
Nok en fordel med å være på nett. (Burde jeg sette tittelen min til nydelig, kanskje? )
Jeg skjønner utmerket godt hva rine mener, og jeg er enig. Det er en spesiell stemning, tone her på FP, som absolutt ikke eksisterer andre plasser, hverken i RL eller på nett. Jeg kan ikke skjønne at folk er så uenige i det? Jeg vil da anta at det er grunnen til at mange trives her?
Og denne tonen har mange fordeler, men også noen mindre flatterende sider. På den positive siden så er det utrolig mange kunnskapsrike mennesker her som villig deler, det er mange som er veldig nøyaktige, og dette spruter ut med flisespikking, definisjoner av begreper og petimeteroppførsel. Folk er generet sett rett fram. Signering er et ukjent begrep, man må bare få føye til sine egne ord selv om 90 stykker har gjort det samme før en selv. Og er det ikke det de fleste enig om at dette er flott?
Det som er drawbackene er at av og til blir fruktbare diskusjoner en laaaaang flisespikking, for folk som ønsker å diskutere innhold blir det stusselig. Diskusjonen vi hadde om AP er jo et typisk eksempel på det. Her har vi to, tre stykker som brenner etter å fortelle om innholdet i AP og så sitter det kanskje 20 stykker og vil ha konkrete definisjoner. Jeg skjønner godt at de som vil diskutere innholdet er skuffet, samtidig som jeg skjønner de som vil diskutere definisjoner (jeg var en av dem). Og dette med at folk er kunnskapsrike kan av og til slå ut som om folk er arrogoante og i en "jeg-vet-best-fuck-the-rest"-tone som i alle fall jeg kjenner lukten av på mils avstand. (Det siste punktet er faktisk veldig spennende. Jeg har kun vært en plass hvor det har vært verre og det er på mensa sine diskusjonssider. Der kunne man godt bli avfeid med en "hva vet nå du lille venn om livets realiteter", og det var den snille utgaven. Mange år siden jeg har vært der, kanskje de har sluttet nå - og flyttet inn på FP? ) For ikke å snakke om hvor forutrettet enkelte blir når det pekes på at det faktisk er emner man bare har teoretisk kunnskap om og ikke praktisk kunnskap. (Kjenner meg forresten godt igjen. På grunn av medisinering var jeg temmelig overvektig en periode, og absolutt alt jeg sa om sunn mat i denne perioden ble overhørt av absolutt alle. Det var vanvittig frustrerende å bli underkjent på denne måten, men jeg vil tro det er ganske naturlig.)
Jeg har ikke noe mot at det er slik. Jeg tror ikke det kan være anderledes. Det er samme egenskapene ved forumet som viser seg, det er bare at de vises både på rette og vranga.
Det som derimot frustrerer meg voldsomt, er denne uviljen mange har til å faktisk prøve å se miljøet til FP på avstand og innrømme at, jo, av og til er det ikke hyggelig å være her for nybegynnere. Og av og til er det en bitchet stemmning her (sorry alle menn! Kom gjerne med egene forslag til ord her, eller kan bitchet stemmning også innkludere menn?). For meg er det en personlig historie bak det, men jeg opplever det som trist, frustrerende og leit at folk ikke er villig til å innrømme feilene, eller enda verre rett og slett ikke se dem. Dette har for meg med de egenskapene jeg setter høyest hos personer, at de er autentiske og at de kjenner seg selv på godt og vondt.