Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Hvis dette hadde vært en tråd startet av en nybegynner eller av en mindre erfaren bruker, så hadde jeg kanskje tatt poenget titt, men det er en tråd startet av Vimsen, og da skjønner jeg ikke hva som er problemet med at de som er mest aktive ellers i forumet også viser seg å være de mest aktive og de som styrer mest i denne spesifikke tråden. Hvor overraskende eller unaturlig er det, liksom?
Hadde en mindre erfaren bruker startet denne tråden tror jeg den ville vært "drept" for lenge siden. Det er ikke særlig overraskende at de som er mest aktiv på forumet som styrer denne tråden, og det er ikke det jeg tenker på heller, egentlig.
Det jeg tenker på at det fort blir veldig mye "venneprat" sånn underveis og innimellom. Det blir sånn koseprat og "vi kjenner hverandre godt og er venner vi, her står vi sammen". Og det tror jeg skremmer mange til å ta til ordet. Jeg tipper mange har lest denne tråden uten å ta til ordet.
Det er litt opplest og vedtatt at ironi brukes ofte her på FP, men det er ikke alltid like lett å ta, når man samtidig er litt anti bruk av smilyer. (Tipper mange irriterer seg over mitt overforbruk. ) Jeg visste ikke at Azi og Vimsen kjenner hverandre i RL, og det gjelder nok flere enn meg. Så jeg reagerte, som Haugtussa, på måten Azi skrev på. Og tenkte at det var en form for "herskerteknikk". Men så blir det jo helt på jordet igjen, når jeg ser at de vet av hverandre godt. Men sånt er vanskelig for mange å vite? Mange her inne har en nærhet til hverandre, både gjennom nett og RL, som er vanskelig å få grep på. Og det preger trådene. Og det er litt sånn at om man henviser seg til en - kan man få påpakk av noen andre som kjenner den man henvendte seg til så godt at man vet at den og den ikke mente det og det.