Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Hva? Kaller du meg en dårlig mor?

Jeg er i hvert fall prinsippielt i mot å kalle deg den dårligste moren.
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Men helt alvorlig, uten at det har noe med meg å gjøre, så ER det vitterlig slik at noen er flinkere enn andre til alle mulige forskjellige ting. Også foreldrerollen. Jeg har ingen problemer med å kunne lage en rangering av mødre og fedre i nabolaget, feks.
FP har 732 aktive medlemmer. For meg å plukke ut 1-5 av disse og si at de er de flinkeste, er umulig. I et nabolag med ti familier, kan man kanskje ha en oppfatning av hvem som gjør en bedre eller dårligere innsats i forhold til barna sine enn andre, men man ville jo ikke ende opp med noen fasit, siden man aldri kan få hele bildet av andres familieforhold.
Ut fra det jeg leser på FP, tror jeg du gjør en veldig god jobb som mor, Mim, men jeg vet ikke. Og om du gjør en bedre jobb enn de fleste andre, har jeg absolutt ingen peilling på. Og for meg er selve øvelsen å rangere foreldre helt meningsløs og uinteressant i utgangspunktet.
I min verden er det en del som ikke kan rangeres, f.eks. hvem jeg kjenner som er snillest, mest omtenksom og altså best forelder. Hvem som er best i hoderegning og svømming er enklere å finne ut av, men ikke særlig interessant det heller egentlig.