Sv: Politisk korrekt FP?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg må bare kommentere denne for dette er jo akkurat det jeg reagerer på. Jeg tenker at vi som faktisk er etablert på FP faktisk ikke har snøring på hvordan det oppleves å være nykommer, og at vi derfor må høre på hvordan de som er nykommere opplever det. (Eller hvem som helst. Hvis folk forteller om sine subjektive opplevelser så kan man ikke omdefinere opplevelsene deres uansett hva man synes.)
Men for all del, man trenger ikke å forandre seg for å tekkes andre. Man må kunne gjøre akkurat hva man vil med den informasjonen man får.
Jeg skjønner hva du mener og jeg har egentlig ingen problemer med å "gå i meg selv" for å se hvordan jeg muligens oppfattes av andre. Men jeg oppfatter det ikke som at det er bare nykommere som blir "høvlet ned" hvis de sier ulure, lite gjemmomtenkte eller krasse ting, inntrykket mitt er at alle møter motbøren i blant, og det blir opp til den enkelte brukeren (gammel eller ny) hvordan man velger å møte kritikken. Noen kommer fint ut av det ved å argumentere for seg, andre drar kanskje en DårligMorTM eller en Bu-hu-så-slemme-dere-er. Det kommer an på personlige innstillinger og hvilke briller man har på. Er man helt ny og fersk et sted, det være seg her eller IRL, henger man fint fra seg hatten og opptrer på en høflig og, i starten, ydmyk måte. Man er altså nysgjerrig, grei og omgjengelig. Starter man med å sende fra seg noen salige salver, bør, må og skal man få som hatten passer.
Jeg har fått som hatten passer mange ganger, både av nye og gamle, og jeg anser meg selv som en gammel traver på FP. Det har naturligvis mye med måten man sier ting på, og jeg sier det kanskje mer ... annerledes ( ) enn det andre ville gjort, men jeg kommer absolutt ikke unna med alt bare fordi jeg kjenner forumet, brukerne og sjargongen. Jeg synes ikke at man skal gi noen spesialbehandling, forumet er absolutt mer ekte og interessant ved at man behandler alle likt, og da inkluderes det negative. På godt og vondt, med andre ord, og på FP kan man si det man mener, forskjellen her sammenlignet med andre forum, er at man må regne med å måtte stå for det i ettertid, for tråder forblir åpne og ingen sensurerer det du sier. Mye babling her nå, men står du for det du sier, spiller det ingen rolle om du har tjue eller bare én mot deg i diskusjonen.
Sist redigert av Skremmern : 25-08-08 kl 18:52.
|