Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 00:48   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Mim: Veldig, veldg mange av disse unge kvinnene tar abort etter press fra partneren eller andre. (Var det en av tre eller en av fire?). Jeg tror de kunne hatt glede av rådgivning, ja.

Iset: Klart folk "burde" ha kontroll på syklusen sin og teste hvis det var fare for graviditet. Folk burde ikke slurve med prevensjon, heller. Men det er mye folk "burde" som de ikke gjør likevel (slutte å røyke, trene mer, spise sunnere). Forskjellen her er at man vil "straffe" dem med et uønsket svangerskap. Litt sånn "ta ansvar for egne handlinger" .

Ellers er jeg veldig, veldig på linje med Alfa, og sliter med å sette et klart skille på at "nå er det et "liv"" og "nå er det ikke det".

Skulle jeg endret noe i dagens lovgivning så må det være det at Downs og andre misdannelser som ikke er uforenlige med liv gir grunnlag for senabort. Det syns jeg er helt skrekkelig - å definere at slike mennesker har hakket mindre rett til å leve enn friske.