Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 08:35   #49
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort eller ikke

Jeg har alltid vært glad for at det er selvbestemt abort, men alltid sett på det som uaktuelt for meg å ta stilling til. Ikke fordi jeg er så veldig prinsippielt imot hvis det er tungtveiende grunner til det, men fordi jeg ikke er tøff nok psykisk til å ta en slik avgjørelse. Jeg har flere venninner som har tatt abort og de har jeg selvsagt støttet 110%. De tilfellene jeg har problemer med er de som tar for fjerde gang fordi prevensjonen sviktet eller de som velger abort fordi barnet har feil kjønn/downs eller annen funksjonshemming man kan leve med eller dette nevnte eksempelet med tvillinger.

Jeg ble overrasket over mine egne tanker da jeg ble uventet gravid i fjor. Det første som slo meg var at jeg måtte ta abort. Jeg orket ikke tanken på mer lidelse for min tapte sjel. Likevel våknet kampviljen i meg når legen anbefalte abort, da ble jeg forbanna og valgte å satse på babyen. Det er jeg selvsagt veldig glad for i dag.