Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 08:50   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Jeg er skeptisk til hvor "nøytral" en rådgivning kan være, og kan kun akseptere en rådgivnings- eller samtaletjeneste dersom den består av type SUSS-leger, psykologer eller lignende. Sånne gærne damer fra Amathea :gjør korsets tegn: skal man holde langt unna vanlige folk.

Men jeg er ikke mot rådgivning, som sådan, jeg er bare bekymret for utilbørlig påvirkning av dem som er i tenkeboksen. Og i den tenkeboksen må de få være til 12 uke. Jeg har etterhvert forstått at ikke alle har samme type sykluser eller finner like lett ut av kroppen sin som dem som har 28-dagers sykluser. 8 uker er VELDIG kort tid.

Dessuten er dette rett og slett, som April Ryan skriver, et flytende skille som ikke egentlig går rundt fosterets alder, men rundt fosterets potensiale. For min del har det vært veldig enkelt å håndtere, mine ønskede barn har vært barn fra unnfangelsen, mens min uønskede graviditet var ikke et potensielt barn, det var et problem, det var en potensiell livskatastrofe.

For min del var det essensielt å IKKE bli rådgitt i noen retning, men å finne ut selv. Og det er ingen tvil om at dersom det ikke var lov å ta abort eller en eller annen nemnd hadde bestemt seg for at jeg ikke var verdig å få en abort, så hadde jeg ment at livet mitt vra helt ødelagt. Jeg hadde gladelig forsøkt strikkepinner, hopping fra låvebruer eller betalt det hvite ut av øyet for å gå til en eller annen kvakksalver i en mørk bakgate.