Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-06, 19:17   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Skille stat og kirke?

Nå er det debatt på tv2 ang å skille stat og kirke..

Personlig er det et tema jeg er litt usikker i forhold til det, så jeg ønsker en debatt her, sånn at begge sider kan bli belyst, og jeg kanskje kan klare å ta et standpunkt

På EN side synes jeg statskirke er ok.. det er en form for "folkekirke" der alle er velkomne. Kanskje rommer den et mer mangfold når det er en statskirke? Og på en måten har staten her litt kontroll og oversikt?

Jeg er også redd for at om vi skiller stat og kirke, så kan kirkesamfunnet bli litt snevert - og uten kontroll.. tror det kan bli litt mindre åpenhet om hva som skjer i kirka. Ser for meg at det kan bli mer skjulte agendaer.

Men jeg synes også på en annen side, at tro og kristendom er noe personlig, som staten ikke har noe med. At kristen formålsparagraf bør bort fra barnehager.. og opplæring i kristen tro bør skje i hjemmet.

Hvi dere på og skap debatt.. sånn at jeg kan bli klok!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat