Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 11:00   #99
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Abort eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Det er en bitteliten kropp med fingre som såvidt har begynt å formes, men jeg ser ikke på det å ta abort i uke 7 eller 12 som noe forskjell.

Dette blir alltid vanskelig. Da det for ikke lenge siden ble diskutert om abortgrensen skulle heves til 16 uker, var argumentet fra medisinsk hold at det per definisjon (medisinsk sett) ikke er så stor forskjell på 12. og 16. uke i svangerskapet. Likevel føles det veldig anderledes. Det er veldig mye følelser involvert her.

En liten digresjon, jeg har tre sppontanaborter bak meg, og har aldri følt at jeg har mistet et liv. Jeg har mistet en graviditet. Det er slik jeg har opplevd det, men jeg registrerer jo at mange i samme situasjon ha et veldig følelsesladd forhold til barnet det ikke ble noe av, som et reelt tap.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat