Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 12:19   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er et foster "liv"? (Spinoff med poll)

Det er selvsagt liv i fosteret helt fra det blir opprettet - altså ved unnfangelsen og i realiteten er det liv i eggcellene og sædcellene før det også. Det er ikke noe jeg trenger å ha en personlig mening om, for sånn er det bare.

Men jeg syns det er svært problematisk å blande sammen liv, som i at noe lever og eksisterer, med et livsløp - det å eksistere som menneske. Når noen velger bort et uønsket barn ved å gjennomføre abort så abryter de livsløpet før det begynner. Hvis jeg hadde ment at det var å ta et menneskeliv (drepe) så ville jeg samtidig vært imot alle former for prevensjon og ment at man tar menneskeliv ved å ikke gi sædcellene en sjanse til å befrukte egget. For meg er det to sider av samme sak. Og siden jeg ikke er troende Smiths venn eller strengt katolsk så syns jeg verken prevensjonsbruk eller provosert abort tidlig i svangerskapet er drap.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat