Sv: Når stønaden faller bort...
Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.
Ja jeg har mulighet til å klare det om jeg virkelig vil, for jeg har en fantastisk familie å støtte meg på! Og kunne aldri sagt meg nok takknemmelig for det! Og vet dem blir å stille opp, men jeg ønsker jo å være der når gutten min trenger meg! Og jeg vet jeg kommer til å klare dette! Bare som sagt mye frustrasjon som detter ut!
Bare en liten tanke - om du hadde gått for lærlingeordning som omsorgsarbeider likevel - da er du avhengig av å kunne gå kveldsvakter i et par år. Er det så problematisk i hht til sønnen din da? Når du jobber en kveldsvakt har du jo fri på dagen i steden? Du burde også ha krav på stønad til barnepass, og hvis du har familie som støtter kan kanskje de passe ham en kveld i uka og så ha fast barnevakt på noen andre kveldsvakter evt. be far om å bidra som barnepasser. Jeg skjønner jo kommunen som har behov for en lærling som kan ta alle vakter, det er vel en del av opplæringen.
Jeg synes kanskje at det er litt synd for deg at "ingenting går" fordi du skal være tilstede når gutten din trenger deg - jeg tror ingen kan klare det med mindre man ønsker å være hjemme på heltid.
Håper du finner en god løsning!
|