Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-06, 19:24   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skille stat og kirke?

Jeg ser motforestillingene dine guniss, jeg er også bekymret for en "mørkemannskirke" dersom vi avskaffer statskirken. Jeg er bekymret for tilbakesteg når det gjelder kvinner og homofile innenfor kirken f.eks.

Allikevel er jeg helt klart for et skille mellom stat og kirke. Så vidt jeg husker anser flertallet i Norge seg ikke som personlig kristne, og da blir det merkelig med en offentlig kirke synes jeg. Tro er personlig, ikke offentlig etter min mening. Derfor ønsker jeg også den kristne formålsparagrafen i barnehage og skole bort og vekk.