Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 17:07   #94
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, fint om du utdyper litt, for siden du mener det så regner jeg med at du har god oversikt over alle som tar abort for lett og hvilket forhold de har til prevensjon?

Da jeg selv var yngre mente jeg at abort var et enkelt og greit hjelpemiddel i forhold til uplalagt graviditet. Etter å ha fått egne barn kan jeg ikke skjønne at jeg tok så lett på det. Jeg vet at jeg selv godt kunne tålt litt mer snakk om abort og refleksjoner rundt dette i min ungdom.
Jeg har jobbet med mange mennesker som blir gravide ved flere anledninger. Abort er vel ikke så lett for dem, men heller ikke så vanskelig at det forhindrer ny graviditet.
Jeg har en bekjent som planla graviditet, men fikk panikk da hun faktisk ble gravid. men, ikke noe problem, man kunne jo bare ta abort.
I tillegg hører man historier om den ene og det andre ekstreme tilfellet. Alt dette gjør det slik at jeg mener Norges land har godt av å holde abortspørsmålet litt oppe i dagen og gjerne være litt på offensiven for å problematisere de etiske dilemmaene som finnes rundt temaet abort.

Jeg vet ikke helt hvor mye du tenker at jeg burde utdype, jeg har ikke gjort noen empirisk undersøkelse på området. Faktisk vet jeg heller ikke om det eksisterer. For meg virker det litt som om man ikke skal snakke om abort, bare holde kjeft og la det bli som det blir.
Men igjen, jeg er for selvbestemt abort og ønsker heller ikke å angripe noen som har utført en provosert abort. Jeg synes bare man kan tåle å problematisere spørsmålet litt.