Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 17:46   #134
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort eller ikke

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns bare det blir rart at man har veldig sterke meninger om noe, men når man blir presentert for konsekvensene så mener man ingenting. Siden du mener at kun medisinske årsaker skal være grunn for abort må du jo ha gjort deg opp en mening om hva medisinske årsaker består i?

Trodde jeg hadde presentert mitt syn ganske tydelig, men jeg kan jo repetere litt. I utgangspunktet er jeg imot en hver form for abort, med de to unntakene som nevnt tidligere.

Jeg har ikke tenkt å lage en liste over hypotetiske situasjoner hvor det kan være aktuelt å godta provosert abort. Det er en kjennsgjerning at de aller, aller fleste aborter ved norske sykehus blir utført av bekvemmelighetshensyn i en eller annen form. De forsvinnende få tilfellene hvor det foreligger en eller annen sær medisinsk diagnose som muligens eller muligens ikke kan få en uviss konsekvens har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. Det er slike situasjoner den medisinske ekspertisen må ta stilling til i hvert enkeltstående tilfelle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat