Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 17:51   #97
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Jeg har ikke tro på endring av abortloven, og synes den er helt ok slik den er i dag. Man må ha muligheten til å få bestemme over egen kropp, uten å dra inn nemder, fremmede mennesker, psykologer etc. det er et valg man må stå for selv. Et barn kan være så inderlig ønsket og etterlengtet, men det kan også være foraktet og uønsket, og en enorm krise for den som kommer opp i en situasjon der et barn ikke kan komme tilverden, av ulike årsaker.

Jeg er også for seinabort dersom det viser seg at fosteret har skader som ikke er forenlige med liv. Hvorfor? Fordi jeg mener foreldrene selv må få avgjøre hvorvidt de håndterer en så dramatisk endring av livet sitt, og om de har ressurser til å ta vare på det barnet etter at det er kommet til verden. Man kan ikke tenke bare "her og nå", men også se fremover.

Selvfølgelig burde alle som ikke ønsket seg barn brukt prevensjon, så hadde ikke aborter forgått. Men vet dere hva? Slik er det ikke. Verden er ikke perfekt. jenter og kvinner blir gravide, og takk og lov for at vi har en lov her i Norge som gir dem rett til å avslutte svangerskapet. Jeg tenker med gru på de høye dødstallene før i tiden da kvinner selv tok abort ved hjelp av feks strikkepinner. Slikt foregår hver eneste dag rundt i verden, men vi ser det ikke. Så ensom og livredd man må være når man går til det skritt at man gjør noe sånt. Desperasjon og mangel på andre muligheter. Tenker jeg.
Ja til retten til selvbestemt abort.