Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 22:26   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort eller ikke

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns bare det blir rart at man har veldig sterke meninger om noe, men når man blir presentert for konsekvensene så mener man ingenting. Siden du mener at kun medisinske årsaker skal være grunn for abort må du jo ha gjort deg opp en mening om hva medisinske årsaker består i?

Jeg synes godt man kan ha en prinsipiell mening selv om man ikke er i stand til å streke opp nøyaktig alle grensetilfeller. Jeg er f.eks. mot drap, men mener at det er akseptabelt å forsvare seg selv eller andre mot livsfare, også hvis dette betyr at man ender opp med å ta livet av en eventuell angriper. Det betyr ikke at jeg kan lage et kvantitativt mål på hvor truet man skal føle seg og hvor sannsynlig det må være at noen kommer til å bli drept før det skal være lov til å bruke dødelig makt (eller hva nå "lethal force" bør oversettes med). Jeg synes det Skremmern sier kommer litt i samme kategori.