Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-08, 19:49   #62
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?

Opprinnelig lagt inn av Litt hemmelig, her.

Så at studentene ikke er fornøyd med 630 kr i uka er ille...

Her er det EN som uttaler seg. Jeg er student og har IKKE 630,- pr uke i matbudsjett. Har ikke 600 kroner å bruke hver uke i det hele tatt!! Så her er det mange forskjeller ute og går...

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg sluttet på skolen 20. juni, og begynte igjen 16. august. Greit, det er nesten 2 mnd, men det er også 2 mnd der man ikke får utbetalt studielån. Derfor må man faktisk omtrent jobbe fulltid i de 2 mnd for å dekke husleie og andre utgifter, og da forsvinner ferien. Gjerne når studielånet ofte heller ikke blir utbetalt før i begynnelsen av september. Da må man faktisk nesten tjene nok til 3 husleier i løpet av sommeren...

Ja, ferien til studentene forsvinner for man må betale husleie også om sommeren...Dessuten er det ikke mye man får tjent på en sommer. Jeg tjener maks 20 000 (butikkjobbing) og er absolutt ikke uthvilt til neste semester. Men man MÅ jo. Så ferie...det finnes ikke i studentlivet. Ikke i mitt i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men så er jo første utbetalingen på nesten 17 000 kr da, og da går det jo an å legge av _bittelitt_ til senere mnd, eller til sommermånedene neste år. Ja, den i januar er vel også så stor, faktisk.

Skulle de laget sak om student med dårlig råd kunne de vel klart å finne noen med adskillig lavere matbudsjett enn 630 kr uka.

De 17000 kronene går kanskje blant annet til: Bøker, depositum, regninger man ikke klarte å betale om sommeren, annet materiell som trenges i løpet av semesteret.

De kunne definitivt funnet en student med lavere matbudsjett.