Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-08, 11:12   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er barnehage skadelig for små barn?

Jeg er dypt uenig med konklusjonen til forfatteren, som tydeligvis mener at kontantstøtte er det eneste saliggjørende. Men det kunne godt vært forsket mer på hvor bra barnehagen er for unger. Heldigvis er jeg velsignet med to unger som stortrives i barnehagen. Yngste (8 mnd) er der noen timer hver dag for å få litt sosial input, og hun ser knapt på meg når jeg går, hun er så opptatt med å flørte med "tantene"
Men jeg har sett andre unger, som gråter om morgenen når foreldrene går, og gråter om ettermiddagen fordi de er slitne. Da kan 9 timers "arbeidsdager" være i overkant.

Ni dager syns jeg var litt kort tid å trekke en konklusjon på. Klart det tar på å venne seg til en ny situasjon! Jeg ser det på litjtausa nå som hun skal venne seg til nybarnehagen. Hun er litt mer stille enn vanlig, tester grensene litt ekstra hjemme, og strever tydeligvis litt for å finne sin plass og sin rolle blant de andre barna. Men det er jo slik det skal være! Det er en kjempeviktig ferdighet å lære seg å tilpasse seg ulike settinger.