Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-08, 11:14   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Desto større grunn til å jobbe litt, er det ikke? Selv om det letteste selvsagt er å først klage på lite penger under studiene, for så å klage på at lånet er dyrt.

Lånet er jo dyrt for det skal tilbake med renter!
Sosialklienter FÅR pengene, og de får MER penger enn det studentene får LÅNE. Bare studentene skal betale tilbake, så det blir feil å si at studentene FÅR! Det er jo selvsagt.
Så har man de studentene som faktisk ikke KAN jobbe ved siden av studiene! Arkitektstudiet f eks er så krevende at man må jobbe mer enn 40-50 timer i uka, og mer i enkelte perioder. Så jeg skjønner GODT at de fleste ikke får sjans til å jobbe ved siden av studiene. Jeg jobber ikke ved siden av studiene fordi jeg har lyst på gode karakterer, studerer fulltid, har barn i barnehage som må hentes (som de fleste her inne har), og nå er jeg gravid og får ikke noen jobb dette semesteret. Men det er ikke meg det handler om, det er den generelle studenten.