Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-08, 14:55   #36
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnehage skadelig for små barn?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg savner litt flere ord, hvorfor tror dere at det ikke er skadelig for en ettåring og begynne i barnehage osv.

Jeg kan ikke svare for alle ettåringer, men når det gjelder mine tre har de vært klare som egg for å være i barnehagen fra den alderen.

Storesøster var knapt 14 måneder da hun begynte. Hun hadde korte dager, jeg kom og var med på legging til daglur i en ukes tid, så hun skulle bli vant til å sove der og etter det var det bare smil og glede, aldri en tåre eller furteleppe. Ett unntak var det. Hun ble litt urolig da jeg begynte å jobbe igjen, hun merket vel at det var mer travelt om morgenene, men ellers bare blid og fornøyd.

Guttene har jo vært med på bringing og henting i barnehagen fra de var nyfødte og begge har tilbragt mye tid der før de selv begynte. Det har vært helt klart at de ikke ville gå igjen, det var så mye spennende å se på og gjøre. Så minstemann som ikke begynte i barnehage før han var 22 måneder, var sint og sur når vi måtte gå hjem etter å ha levert storebror i barnehagen. Fra 14-15 måneders alder ga han tydelig uttrykk for glede over å komme dit og sinne over å gå hjem så alt for fort. Jeg brukte ofte en time eller mer på levering, sånn at minstemann fikk litt tid før vi måtte gå.

Min erfaring er altså at med god tid til tilvenning har alle mine tre hatt det som plomma i egget fra dag én. Jeg har sett andre unger som ikke har vært like trygge. Det er unger som har gått på redusert plass og som på en måte er nye hver gang de kommer tilbake.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat