Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-08, 17:14   #108
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 630 kr i uka til mat lite for en student?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg tror at noen må få opp øynene!!!
Studentene FÅR INGENTING, de LÅNER, og ALT skal tilbakebetales MED renter! Og det stipendet som blir omgjort fra lånet blir uansett NADA i forhold til de rentene som skal betales i tillegg!!
Det er virkelig noe som folk bare "glemmer".

Ja, studenter har det fæ-hælt.

Studenter får fantastisk gode vilkår i Norge, i stor grad er studiene i seg selv gratis, man får stipend, man får mulighet til å låne uten sikkerhet, man har tilgang til studentboliger, studentbarnehager, studentrabatter, dette lånet er det mest lønnsomme lånet man kan ha; man får gode vilkår om man tjener dårlig som ferdigutdannet, man avskriver renter på selvangivelsen og får igjen på skatten, osv.

I andre land er man på langt nær så heldig, og det avhenger veldig hva slags familiebakgrunn man har om man studerer. (det gjør det forsåvidt i Norge også, men forskjellen er sosial, mer enn økonomisk) Lånekassen muliggjør studier for alle lag av befolkningen, og i lengden, både sosialt, kulturelt og økonomisk er det ingen tvil om at det lønner seg med en utdanning fremfor å være trygdemottaker.

Jeg hadde mindre i mnd enn alenemødre, sosialklienter, fulltidsRimiansatte og hjelpepleiere da jeg var student, selv om jeg tidvis jobbet mye ved siden av. Men det tok ikke lang tid etter jeg var ferdig utdannet at jeg tjente MYE mer enn dem, og jeg kommer jo til å fortsette å stige i lønn resten av min yrkeskarriere, dersom jeg ønsker det. I motsetning til trygdemottakerne. Man kan jo bare se på helse, levealder, egenrapportert livskvalitet, tilgang til kultur, kosthold/trening, osv til høyt utdannete vs de som ikke
har utdanning.

Utdanning lønner seg.