Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-08, 12:58   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Singel, hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

For meg er singel et nøytralt ord for det å ikke ha kjæreste, og jeg synes hvem som helst kan bruke det så lenge de er i en alder der det kunne vært aktuelt å ha kjæreste. Alternativene er vel enslig eller ugift, og jeg ville reagert mye mer hvis de ordene ble brukt av eller om en 15-16-åring. Det har med de underliggende signalene ordvalget sender ut for meg; enslig eller ugift signaliserer men ønsker en partner, singel gir ingen sånne signaler for meg.

Nettopp! Akkurat sånn er det jeg tenker. Både "ugift" og "enslig" ville være komisk å si om en 16- eller for den del 18-åring, og "ledig" høres, som Mim sier det, nesten litt billig ut. "Single" er derimot temmelig nøytralt for "har ikke kjæreste".