Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 00:20   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Hos oss var det mannen som tok mest før, for jeg reiste så mye. Etter at vi flyttet i huset så ble det så mye annet på ham at mye av husarbeidet falt på meg. Så det var jeg som visste hvordan ting skulle være, hadde alle systemene, osv. Vi har over tid lempet litt tilbake på ham. For eksempel å henge opp og ta ned klesvask. Og "øktene" med rydding/vasking tar vi sammen. (Vi har vaskehjelp, så det er ikke like mye av det lenger)

Men så ble jeg gravid og kjempekvalm, og plutselig måtte han ta alt. Utenom matlaging. Jeg fant ut at det å forklare var mer kvalmende enn å gjøre selv.

Så nå er han tilbake på gammelt spor, og det han er aller flinkest til er å rydde. Særlig den ryddingen jeg ikke bryr meg så mye om. Den som ikke vises så godt... Jeg er veldig fornøyd med å ha fått husfaren tilbake. Endelig en positivt ting med den kvalmen!

"Hate"jobber er det jeg som gjør, fordi han setter seg så FULLSTENDIG på bakbeina. I den kategorien er alt fra sånn modem- og nettverksdrit til tette sluk.

Og han NEKTER å ta i vaskemaskinen etter at vi fikk ny! (Litt teknologiangst) :kone: Men nå har jeg trykket lapper og kliistret på klesvask-kurvene med absolutt idiotsikre instruksjoner om program, vaskemiddel og hva har du. Den nedeste kurven heter "ull/silke/finvask. Ikke rør!" Så nå SKAL han, i hvert fall når jeg er borte!