Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-08, 19:38   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen hjelpe meg med en strikkeoppskrift (babysokker)

Ja, noe må jeg jo gjøre. Jeg er en strikkenovise og skjønner ingenting av strikkeoppskriftene. Kan noen oversette så det blir forståelig?

Jeg skal strikke disse babysokkene:

Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*.

Sokk: Legg opp 44-48-52 (56-60) m på strømpep 2,5 med Alpaca. Strikk vrbord i 2 cm. Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, forskyv vrborden 1 m til venstre *, gjenta fra *-* til arb måler 18-19-20 (22-23) cm, nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr og strikk deretter alle m sm 2 og 2 = 11-12-13 (14-15) m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt. Sokken måler ca 20-21-22 (24-26) cm.