Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-08, 21:20   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Stort smil

Kokebokskonkurrenten: Elektronisk variant for Kanina, Shamu og kanskje flere

zol har jo lansert den geniale kokeboksen, og den minnet meg på hva jeg gjorde før den like geniale Menykalenderen kom i hus. (Jeg hadde forresten først tenkt å lage innlegg om dette direkte i kokebokstråden, men var redd en del av målgruppen (de late) hadde falt av. Men denne kan kanskje også passe for de som vil lage zol's kokebosk. Det er jo kjempegreit å feks printe ut til A4 ark med to slides pr side?)

Jeg har altså oppskriftene inn på powerpoint, ideelt sett med bilde. Da slipper jeg å myse på pc-skjermen mens jeg lager mat. Tanken var ellers ganske lik zols, at jeg kunne lett printe ut oppskrifter til besøk, velge ukemeny etc.

Slik ser en slide ut (beklager størrelsen, jeg har gitt opp å få det mindre):

Hvis noen vil ha powerpointmalen er det bare å sende PM, jeg får ikke til å zippe den til en .zip-fil.

Den ingredienstabellen er en skikkelig nerdesak. Jeg lagde en del ukemenyer, klippet ingredienslistene inn i excel, sorterte på 1.kode (tørrvarer, meieri, etc) og 2.ingrediens, så fikk jeg en kjempefin handleliste for storhandel.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat