Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 15:00   #13
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beholdt du vekta etter å ha slanket deg??

Det er kjempevanskelig og skyldes nok ikke kun at man faller tilbake til gamle vaner. Om man har redusert vekten med f. eks 10 kilo er det temmelig sikkert at det er mye muskelmasse (som forbrenner flere kalorier enn det fett gjør) som har gått med i dragsuget om man ikke har trimmet disse kiloene vekk....Det er, i følge min fysiologi foreleser, helt umulig å beholde en tilslanket vekt om man ikke trener seg ned i vekt samtidig som man er nøye på hva man putter i seg...Dessverre. Gid det var anderledes.....

Har man redusert vekten med 10 kg og ikke passet på å beholde muskelmassen, vil man ha mindre muskeler igjen til å forbrenne de kaloriene man får i seg etter endt slankekur = man legger fort på seg. MEN det betyr jo også at om man lever "smalhans" videre så går det jo bra...DET er ikke lett.

Veldig generelt sagt dette da, men det er jo dette som er forklaringen på den evige runddansen; opp og ned i vekt og når man legger på seg så er det ofte slik at det kommer på noen flere kilo enn man hadde i utgangspunktet.

Jeg har ikke lykkes i å beholde vekt etter vekttap. Dette på tross av variert og sunt kosthold og kostholdsfokus. Innrømmer gjerne at sjokolade er som gift for meg. Få vekk sjokolade av hyllene....Jeg er helt håpløs...Dessverre.