Sv: Den nye krystallheimen skal pusses opp!
Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.
Slikt bryr jeg meg ikke om!
Skulle også ønske at vi kunne innrede rommene til ungene litt kult! Og sånt er jeg ikke god på. *hjelp*
Åh, jeg drømmer om å innrede et jenterom (foreløpig må mellomsøster her dele rom med en storebror som helst vil at ting skal være tøffe).
Da ville jeg enten skaffet en gammel hvit smijernsseng eller en treseng som jeg ville malt hvit og gull (og pusset den slik at den ser litt slitt ut). Når det gjelder det siste, tror jeg at man kan få tak i furuseng som har sånne kuler oppe i hvert hjørne og litt sånn utskjæring på gavvelen på vanlige kjedemøbelforretninger. Jeg ville da malt den i en mørk farge først (brunt eller gull), et par strøk egghvit oppå det for så å pusse slik at den mørke fargen vises gjennom... evt malt noe av utskjæringene i gull til slutt.
Så ville jeg skaffet noen leker i tre... feks gyngehest, dukkeseng osv, som jeg ville malt hvit, lys grå (skagen blandet ut med hvit) eller en annen helt lys farge (isvann eller pudderrosa).
Jeg ville kjøpt et gammeldags speil med blomstermotiv på IKEA. Om jeg hadde klesskap fra før ville jeg malt det hvitt og funnet noen fine sjablonger på Panduro som jeg hadde malt på i en fin farge. Så hadde jeg kjøpt (eller brukt noen av de jeg allerede har samlet opp) gammeldagse knotter og byttet ut på skapdørene.
Når det gjelder gardiner, ville jeg sydd oldemorgardiner av hvit bomullslerret og heklet bord (felt inn). Sistnevnte ville jeg fått noen til å hekle for meg eller kjøpt sånne ferdige.
Jeg ville hatt helt lyse vegger, tak og gulv... feks egghvit tregulv og vegger/tak med panel. Alternativt ville jeg lagt en nostalgisk lys tapet på veggene. Tapet er også en nydelig effekt inni bokhyller, glasskap eller utenpå skuffer og skapdører.
Jeg kan prøve å komme opp med noen bilder som gir eksempler.