Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 14:59   #36
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skille stat og kirke?

Jeg er kristen og jeg er for skille av stat og kirke. Det fungerer dårlig at kirken som er en kristen institusjon styres av mennesker som i mange tilfeller er likegyldig til eller rett og slett ikke tror på det kristne budskapet.

Dessuten så synes jeg at "medlemmene av organisasjonen", som noen her skriver selv bør sørge for at man har et kirkebygg og at menighetsvirksomheten går rundt.

Jeg synes også det er meningsløst at folk som ikke tror på det kristne budskapet er medlem av kirken.

Men hvem er vel jeg til å mene noe om statskirken som ikke er medlem? Ettersom jeg mener at alle som ikke tror på den lutherske kirkes fundament skal la lutheranerne styre med "organisasjonen" sin selv.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat