Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 21:58   #18
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syn på barnehageansatte

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Hvor mye assistentene tjener kommer vel an på ansinitet og hvor i landet de jobber. Men de tjener vel stort sett mindre enn førskolelærere/pedagogiske ledere. Tror du at en bedre lønn kunne motivert ansatte bedre?

Ja, jeg tror at et høyere lønnsnivå kunne ha motivert. Kanskje spesielt de ufaglærte i barnehagen, som noen ganger har havnet der litt tilfeldig. De fleste barne/ungdomsarbeidere og førskolelærere vil jeg anta har valgt yrket for at de har interesse for å arbeide med barn, og har ikke den dårlige lønningen som motiv.
Men alle yrkesgruppene i barnehagen synes jeg fortjener et høyere lønnsnivå. I samfunnet er det jo tross alt en link mellom lønnsnivået og anseelsen.... En førskolelærer tjener jo dårligere enn en ufaglært industriarbeider......